Thursday 20 October 2011

kehidupan seorang pemandu teksi

assalam

hari baru aku dapat menulis blog aku ni...aku baru membawa teksi,bidang yang tak pernah tak fikir yg aku akan ceburi...
Aku sendiri pernah terfikir bahawa susahnya kehidupan sebagai pemandu teksi..tapi selepas aku hidup dalam dunia ini baru aku tau bahawa pemandu teksi juga boleh memberi pendapatan yg boleh mengubah kehidupan seseorang...
walaupun pendapatan bleh di katakan banyak tapi dia tetap kena berusaha..betul lakan?..Dalam kehidupan kita sekarng ni pun..jika kita rajin pasti kita akan dapat habuan..dan inilah dunia aku sekarang...
aku ingat ketika mula2 aku bagitau emak aku,yang aku nak bawa teksi...emak aku sedih dan siap nak sponsor aku buat umrah..dia suruh doa kat sana agar perniagaan aku makiin maju dan tak payah aku bawa teksi...aku senyum je...tapi selepas dia terlihat tiket untuk harga ssatu trip aku..emak aku tterkejut dan baru la dia buka mata dia tentang pendapatan seorang pemandu teksi....
bagi aku tak kira la apa jua yang kita buat..kita kena la buat dengan ikhlas dan sentiasa berfikiran positive
insyallah kita akan berjaya dengan apa jua bidang kita ceburi..dan alhamdulillah walaupun aku bawa teksi perniagaan aku masih berjalan seperti biasa dan yang paling penting keluarga aku gembira dengan perubahan profesion aku ni...
ii adalah permulaaan blog aku nbbi..dan pasti akan sentiasa cerita terbaru aku akan ceritakn di blog aku ni....ini la perjalanan hidup aku sebagai pemandu teksi.....

abang teksi

2 comments:

  1. seronok baca bro entry ni.sebab saya pun baru nak beralih kerjaya sebagai pemandu teksi.saya juga ada prniagaan sendiri sebenarnya.tapi nak cari kerja yang cepat bagi duit.

    ReplyDelete
  2. seronok baca bro entry ni.sebab saya pun baru nak beralih kerjaya sebagai pemandu teksi.saya juga ada prniagaan sendiri sebenarnya.tapi nak cari kerja yang cepat bagi duit.

    ReplyDelete