Wednesday 9 November 2011

KISAH KELIMA

assalam
munkin belum terlambat aku nak ucapkan selamat hari raya haji,saya seperti biasa,merayakan diri di bandar baru bangi,rumah emak saya dan alhamdulillah family saya ada bersama dengan saya ketika raya haji...dan masa ini saya tak pergi kerja hanya menghabiskan masa dengan keluarga saya sahaja tapi baru bercuti sehari saya mendapat email yang regular customer saya dtg ke malaysia

customer saya ni datang dari india,mr gerish..Orang yang baik dan yang pasti orang kaya,ye la kalau tak kaya mcm mana orang macam dia boleh berjalan2 ke sini...Kali ni dia datang ke sini kerana rumah dia ada renovation...katanya rumah dia pasang tiles..rumah berabuk katanya jadi dia hantar emak n ayah dia ke hotel dan dia datang ke malaysia...banyak sungguh duit dia ni...dia ni anak yg patuh dan sangat menghormati ayah dan emak dia tapi kehidupan dia pelik bagi saya kerana dia duduk berjauhan dengan family dia..,pada mulanya saya ingat dia dah bercerai tapi dia tak bercerai cuma isteri dia tak suka dengan dengan mak n ayah dia...hehehe...mcm2perihal manusia ni...

Mr gerish apa yang menariknya dia..sewaktu pertama kali dia smpai ke sini,dia yang saya bawa ke
hotel dimana dia menginap....dan pada situ la dia booking saya dan dia akan membayar dengan
menggunakan duit euro...kalau orang malaysia dapat gaji duit euro pasti orang malaysia kaya ye tak?hehehe...membawa mr gerish ni mmg xda masalah cuma yang saya kurang suka sikit bila dia nak makan...dia akan suka makan di jalan alur belakang bukit bintang...pertamanya jalan kat situ
selalu jammed dan yang keduanya kat situ alamak!!...memang sah2 restoran cina...mana la saya nak
makan..Confirm x halal...tapi dah banyak kali pergi kat situ yang saya pelik ramai plak orang kita selamba badak je makan kat situ...bg depa ni halal kot...hehehe
itu la kisah mr gerish yang selalu cakap "zaki,you are my thambi"..maksudnya saya ni adik
dia...saya buat keja mcn biasa tapi dia selesa dengan saya alhandulillah..,.dan dia ni x percaya
pun kat orang bangsa dia sebab dia pernah kena tipu..,tapi selalu saya cakap,bukan semua orang
malaysia penipu...kekadang tu orang yang menipu ni la merosakkan nama pemandu teksi yang lain....
Tapi ini la hakikatnya kami sebagai pemandu teksi....

pasal harga ni saya juga pernah juga melayan karenah customer,ada pernah satu customer ni dari
penang dan bila sampai airport dia terus nak ke melaka,start je naik teksi saya dia mebebel pasal harga,dan secara elok saya terangkan kat dia...harga teksi airport adalah merangkumi harga pergi balik...bukan harga pergi sahaja...dia x puas hati lalu dia cakap lagi...baik dia naik bas...pastu dia jawab sendiri.."ehhh kalau saya naik bas,pukul 2 baru ada dari airport lambat la saya sampai melaka nanti"..nahh jawapannya dia sendiri yang jawab...pastu dia tak ngomel lagi pasal harga...aku ajak dia sembang pasal bisnes dia..dan menambah lagi gelihati aku bila aku dapat tau,perniagaan dia sebulan boleh dapat berjuta ringgit malaysia...mana saya tak geli hati,cerita untung juta2 tapi nak bayar teksi saya pun membebel macam kena bayar beribu....hehehehhehe

No comments:

Post a Comment