Saturday 19 November 2011

arab ohhh arab

Assalam

selepas beberapa hari saya dapat rehat...memang bawa taksi ni meletihkan tapi demi mencari sesuap nasi kena semangat demi mencari rezki yang halal dan saya nasihatkan sesiapa yang ingin berkecimpuang dlaam bidang ini selain tahu jalan d malaysia ni pastikan semangat mesti ada dan sentiasa tabah demi mencari rezki untuk keluarga

walaupun masih ramai mengganggap bawa teksi ini adalah "low class profession",kena tabah dan muka tebal sikit...pernah juga secara berdepan customer tanya saya kenapa saya pilih job ini?...,sambil melawak saya jawab "muka saya tak cukup jahat nak jadi penjahat"...hehehehe...bagi saya perkara ni macam biasa tapi terus terang saya cakap orang luar lebih menghormati kami ni...munkin sebab diorang takut sebab bukan dalam negara diaorang...hehehehe

baru2 ni saya ada bawak 2 customer arab dari oman...memang saya anggarkan merwka ni orang yang kaya...company yang booking saya ini memang sentiasa akan membawa pelanggan diorang dari seluruh pelusuk dunia cuma yang kali ini je,orang arab ni tak puas hati sbb company ni hanya arrange taxi untuk diorang...walaupun saya tak paham sepenuhnya perbualan mereka tapi dari body language saya tau mereka tak puas hati pasal kereta...Munkin.mereka sudah biasa naik kereta mewah dan tak suka naik teksi tapi saya macam biasa jalankan tugas macam biasa

masa dalam perjalanan itu,mereka tanya saya harga saya membawa diaorang..untuk mengelakkan konflik saya cuma cakap company ini hanya akan bayar saya monthly...dan saya hanya pekerja sahaja saya cakap...kekadang tu saya cuba bercakap tentang malaysia ini diorang buat taktau je...tapi diorang banyak sembang sesama diorang je...Hmmmm boring la sepanjang perjalanan saya...rasa nak cepat je sampai...hehehhe kena la buat keja juga dah tanggungjawab saya

sepanjang perjalanan memboringkan saya tapi saya perlu fokus dengan kerja saya,cuma kekadang bila saya mendengar perbualaan mereka saya tersenyum sendiri bila menyamakan perbualan mereka dengan watak afdlin dalam cerita "setem"...munkin ada yang tak tengok crita tu ye...hehhehe..nnti tgk la ya...sebenarnya xda apa yang istimewa tentang diorang ni tapi memang saya tak berapa suka bawa orang arab ni...bukan semuanya orang arab mcm tu,ada juga yang bagus tapi dah biasa kalau mengjengkelkan...nak guna teksi tapi nak murah yang harga tak patut langsung...

Dah banyak kali bawa orang arab ni...mcm2 perangai mereka apatah lagi kalau yang pasangan muda...hmmm tapi selalu mcm saya selamat la sikit sebab saya bawa teksi airport...Jadi tak selalu la mereka nak gunakan taxi bila nak berjalan2 kat kl ni...bawa orang malaysia lagi senang...apa2pun ketika saya tulis ni saya berehat selepas kerja keras selama 5 hari...ni la keja saya,kalau orang dah booking saya kena selesaikan kerja saya walaupun saya x cukup rehat....

sampai sekarang saya tetap menjalankan tugas walaupun saya dapat customer yang macam2 karenah...saya tetap menjalankan tugas demi mencari rezki walaupun pun pahit dan sukar saya tetap kuatkan semangat...arab tetap pening....heehhehehehehehehe

No comments:

Post a Comment